vrijdag 21 oktober 2011

Het Italiaanse eten

Even een blogberichtje schrijven over het Italiaanse eten

Breakfast


 Dit was de eerste dagen toch wel even schrikken.
Als ontbijt in Italie eten ze koeken.
Met koeken bedoel ik dus wel degelijk koeken.
Biscuitskoekjes, taartjes, cakejes...
Toch wel even slikken toen ik dit zag.
Het blijft wel  nog altijd moeilijk om dit te eten als ontbijt.
Het vult niet echt je maag en aangezien we ons middagmaal pas om 3uur hebben is een stevig ontbijt toch wel belangrijk.

Lunch


Als lunch eten we meestal pasta, pasta, pasta of pasta.
Met daarachter nog een stuk vlees dat achterkomt of groenten.
Ik heb ook eens een bord gekregen met erwten en rijst.
Dat was het, maar wel nog tot men grote verbazing lekker.

Deze middag heb ik een typisch Italiaans gerecht gegeten.
Iemand van men klas had het mij aangeraden om het toch eens te proeven.
Dus ik aan La Madre vragen of ze eens 'Parmigana' wou bereiden


Het is geen lasange , maar ook geen pasta.
Ik ben er nog altijd niet echt uit wat het precies allemaal inhoud.
Maar de smaak is het belangrijkste en ik kan jullie garanderen het was overheerlijk.

Dinner


Verschilt wel eens.
Soms krijgen we 's avonds gewoon groenten en vlees.
Ofwel eten we pizza of panzerotti.
Panzerotti is ook een typisch gerecht van hier.
1 klein nadeeltje, het is verschrikkelijk om op te eten.
Het is te taai om te snijden dus moeten we het met onze handen opeten.
Maar vanbinnen zit het vol met sap van de tomaten.
Dus het druipt echt tussen jouw vingers en voor je het weet 'klets' op je kleren.
Dus mijn kleren liggen nu in de was aangezien ik niet in staat was om de panzerotti op een deftig manier op te eten.
Wat trouwens niemand kan.


En dan hebben we zondag


Zondag is een speciale dag.
We gaan afwisselend bij een ander gezin gaan eten.
Zon 15 man ongeveer.
Leuk dacht ik eventjes eten en dan weer weg.
Voor mij was het geen lunch maar eten voor een hele dag.
Ik kreeg een bord pasta met grote ogen was ik al aan het kijken van hoe ik dit allemaal ging opkrijgen.
Na een moedige strijd was het mij gelukt om mijn bord leeg te krijgen.

Even vermelden de pasta was het voorgerecht.
Oeps.
Dan krijgen we een stuk vlees.
Met niks bij, gewoon vlees.
Dan eten we groenten.
Ze komen dan af met een schaal fruit.
Ja hier in Italië eet ik veel fruit aangezien de mama er op staat dat ik fruit eet.
En als laatste het dessert, cake.
Zondag is het dus uitgebreid eten

Typisch gerecht


Een ander typisch gerecht is 'Focaccia'.
De Italianen eten dit meer als een hapje, een kleine snack.
Natuurlijk hebben ze verschillende soorten, met hesp, olijven, tomaten...
Ik verkies het liefst met de tomaten.
Overheerlijk.


Zo nu hebben jullie ook een beetje een gedacht van het Italiaanse eten.
Het is heerlijk.
Maar 's ochtends, een goeie boterham met choco zou toch wel eens smaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten