zondag 16 oktober 2011

De eerste 2 weken

Mijn eerste blog berichtje.

De leerkrachten hadden ons gevraagd om tijdens onze 3 maanden Italië een blog bij te houden.
Aangezien het de eerste dagen nogal druk was en ik over enthousiast was over alles, was ik dit even vergeten.
Dus zal ik nu mijn 2 weken eens kort samenvatten.

Mijn aankomst in Bari was schitterend.
De mama stond mij met open armen op te wachten.
Ik voelde mij helemaal welkom.

Ik was nog geen 2 uren in Italië of we trokken al de stad in.
De zusjes hadden een klein feestje georganiseerd.
Met zen allen hebben we dus overheerlijke pizza gegeten.
Ondertussen werd het al laat op onze klok , dus rond 12 uur kropen we in ons bed.
Een beetje nerveus voor de eerste schooldag.

7.00, de wekker gaat af.
Ik sprong uit men bed om me te wassen en dan te ontbijten.
Bij het ontbijt stond ik een beetje met men mond open.
Koeken als ontbijt.
Dat was toch een beetje wennen in het begin, maar eens je het gewoon bent geraakt het goed binnen.

Met zen allen vertrokken we naar school.


Ik kwam toe in de klas en weeral een feestje.
Onze klasgenoten hadden van alles klaar gemaakt.
Een uurtje later kwam de mentor me halen om naar een andere klas te gaan.
Daar bleven we ook een uurtje en toen kwam de mentor ons weer halen voor een andere klas.
Inderdaad ik zit n 3 verschillende klassen.
Een beetje ingewikkeld in het begin maar nu zou ik de 3 klassen niet meer kunnen missen.

De eerste week school verliep goed.
De medeleerlingen proberen echt engels te spreken.

Vrijdag moest ik niet naar school.
Het was staking in Bari en alle scholen doen er aan mee.
Dus samen met de medestudenten stond ik daartussen mee te protesteren.

Pff zaterdag school, toch wel even wennen.
Zondag uitslapen, eindelijk.

Maandag en dinsdag weer gewone schooldagen.
Toch merk ik wel dat het Italiaans moeilijk is.
Het zal dus hard studeren worden.

Dinsdag was het een verjaardagsfeestje.
Sylvana werd 18.
Ik kwam toe op het feestje en moest toch even blijven stilstaan.
Is dit een verjaardagsfeestje?
Het was precies een bruiloft.
We hebben gevierd tot een stuk in de nacht.


Dan eindelijk Donderdag en vrijdag gingen we naar Rome.

Na een rit van 4 uur in de trein met als ontbijt chocoladetaart, kwamen we aan in Rome.
Ik begon te roepen als een klein kind.

Met onze bagage gingen we naar de school waar alle uitwisselingsstudenten van Italië verzamelden.

Ze kwamen van overal, Finland, Spanje, Noorwegen, Zweden, Oostenrijk, Roemenië...

Het waren 2 dagen om ons verblijf hier te bespreken.
Spijtig genoeg hebben we niet zoveel gezien van Rome.


Maar onze mentor heeft ons wel meegebracht naar het Colleseum en Fontana di trevi.
Het was prachtig.


Zaterdag ben ik met de zusjes naar de scouts gegaan.
Iedereen wil daar natuurlijk alles weten over de Belgische scouts.
Dus ik begon enthousiast te vertellen.


Zondag rustdag.
Of toch niet, men italiaans heeft een beetje stilgelegen dus dat word weer studeren.


Morgen weer school.
Ik zal er best niet te laat inkruipen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten