woensdag 2 november 2011

De eerste maand

Vandaag zit de eerste maand erop.
Toch wel voorbij gevlogen.

Op het gebied van taal kan ik het wel al een beetje verstaan maar het spreken blijft moeilijk.
Dus daar gaan we nu aan oefenen.
De start van de tweede maand.

In men eerste maand heb ik al een klein dipje ondervonden.
Privacy.
Ik slaap samen met de zusjes op 1 kamer dus een plekje voor mij zelf heb ik niet echt.
Het is soms moeilijk , je bent hier altijd omringt door mensen.
Je hebt zo geen momentje voor jezelf.

Maar het is natuurlijk ook goed dat ik bij de zusjes slaap, ik voel me dan niet zo alleen.
Ik denk dan niet teveel aan thuis.
Niet dat ik het mis hoor.

Maar de kleine dingetjes begin je wel eens te missen.
Naar de winkel gaan met de mama, samen koken, de fiets gebruiken...
Hier de fiets gebruiken is levensgevaarlijk dus ik hoop dat ik nog kan fietsen als ik terug keer naar Belgio.

Maar met volle moed kijk ik nu uit naar de 2 andere maanden.
Vol verwachting , over wat ik nog allemaal ga leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten