vrijdag 9 december 2011

De laatste 3 weken...

Oeps toch alweer een hele poos geleden dat ik nog iets geschreven heb.
Maar het Italiaanse leventje loopt zo goed op zijn gangetje.
De tijd vliegt hier echt voorbij ,dat we nu aan onze laatste 3 weken gekomen zijn.

In de maand november is er niet echt veel gebeurt, een beetje het gewoonlijke.
Feestjes, scouts , schoolleventje...
Er wordt hier natuurlijk nog altijd gefeest en veel gefeest. Als ze hier een feestje geven dan doen ze het is stijl, letterlijk.Ik heb nog altijd het gevoel dat het meer een bruidloft is dan een 18 verjaardagsfeest.

Wel een klein iets voorgevallen met de oma van de familie. La nonna di familia. Ik zei dat ik mijn froufrou een beetje wou bijknippen. De oma was een beetje naar men haar aan het kijken , ze pakt het vast en knip. Oeps daar gaat mijn froufrou dus.

30 november was het verjaardagsfeest van Lydia, men oudste pleegzus, heel de dag voorbereiding natuurlijk. Om 3uur gingen ze naar de kapper en pas om 7uur waren ze terug. Terwijl ik niet echt veel verschil merkte ssstttt.


' s avonds was het dan groot feest en iedereen was natuurlijk uitgenodigt ongeveer 150 man, ik ben blij dat ik de rekening niet moet betalen. Op het einde van de avond is het dan grote taart en iedereen wilt dan absoluut op de foto met de jarige en de taart. Het is precies een Italiaanse traditie , iedereen doe dit. Soms wel een beetje chaotisch allemaal.






De kerstboom hebben we ook gezet, een beetje vroeg vond ik maar toch het heeft iets. Juist het kerstgevoel is er nog niet echt. Je ziet een kerstboom staan met verlichting en de zon dat  schijnt of je loopt in de stad met kerstversiering en lichtjes en daarachter staat er een palmboom. Toch wel grappig om allemaal te zien.

Woensdag was het dan weer een feestje van iemand van onze klas. En ja het was weer bruiloft gevoel. Het blijft grappig om te zien. Onze Italiaanse vrienden komen naar school met een trainingsbroek, legging, botten, bergschoenen... Niet teveel tralala dus.
Dan is het feestje, ze halen hun mooiste kleedjes uit , hoge hakken en baf helemaal omgetoverd. Wel tof om te zien.



 Nu zondag is er weer een feestje, we zijn al verwittigd dat het nog chiquer gaat zijn. Dan vroeg ik mijzelf af, kan het nog chiquer? Dus dit wordt zeker vervolgt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten